Ennyit kell aludni

2011. november 2., szerda

Túrókrémes pite






Nagyon szeretem a túrós süteményeket,minden féle formájukban.Adva volt egy fél kiló túró, fel kellett használni, hát így született meg ez a sütemény.
Hozzávalók a tésztához:
20 dkg liszt,10 dkg vaj, vagy margarin,1 tojás sárgája,6 dkg cukor, 1 kanál tejfel, 1/2 csomag sütőpor, egy fél citrom reszelt héja és leve.
Hozzávalók a krémhez: 50 dkg túró, 15 dkg cukor,3 tojás, egy marék mazsola, egy kiskanál vanília aroma,1/2 citrom reszelt héja és leve, ribizli kocsonya, vagy bármilyen savanykás lekvár.
A tetejére 2 tojás fehérje habbá verve.
Az összes hozzávalóból egy omlós tésztát gyúrtam, kibéleltem vele egy nem túl nagy tepsit. A túrót kikavartam a 3 tojás sárgájával, a cukorral, a vanília aromával, a citromhéjjal és levével, majd hozzáadtam a mazsolát és a tojások felvert habját. A krémet a tésztára öntöttem, és kanállal ribizli kocsonyát tettem rá, olyan formában mintha dobáltam volna. 190 fokra előmelegített sütőben 35 percet sütöttem, kivettem és 2 tojás fehérje felvert habjával rácsszerűen díszítettem.Visszatettem a sütőbe még 5-7 percre.Miután kihűlt kockára vágtam és jóízűen elfogyasztottuk.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom sütemény lehetett! Guszta! Szeretem én is a túrós sütiket!

    VálaszTörlés
  2. Nem vagytok ezzel az érzéssel egyedül- még nem ettem olyan túrós süti, ami ne ízlett volna :D A ribizlizselé meg a habrács nagyon feldobja!

    VálaszTörlés
  3. Túrós pite helyett, ma túrógombócot készítettem:)
    Nagyon jó kis sütit sütöttél, ha nem bánod legközelebb én sütöm meg, így még nem csináltam:))

    VálaszTörlés
  4. Túró? Csak jó lehet!
    Örülök, hogy jártál nálam! Most, hogy megkerestem a blogodat, jöttem rá, hogy már voltam itt. Jövök még!

    VálaszTörlés