Ennyit kell aludni

2011. március 22., kedd

Első kenyerem



Ezt a kenyeret még a gasztroblog olvasás elötti időszakban sütöttem.Még nem ismertem Limara receptjeit, akitől nagyon sokat tanultam.Ez egy egyszerű tejes kenyér.

Hozzávalók:
-2 dl tej,1 dl iró
-5 dkg vaj vagy margarin
-25 deka finomliszt
-25 deka rétesliszt
-1 1/2 teáskanál só
-1 teáskanál cukor
-1 csomag száritott élesztő

Elkészités:

A hozzávalókat a fent megadott sorrendben a kenyérsütőgép üstjébe helyezzük, elinditjuk a dagasztóprogramot,és megvárjuk amig lejár a program.Kivesszük a gépből a tésztát, egy kicsit átgyúrjuk majd formázzuk.Sütőzacskóba helyezzük és duplájára kelesszük.
A sütőt bemelegitjük 190-200 fokra.A sütőzacskót megszurkáljuk egy hústűvel több helyen,majd 45-50 perc alatt készre sütjük a kenyeret.Felvágjuk a zacskót, a kenyeret rácsra tesszük, és türelmetlenül várjuk hogy kihűljön.

3 megjegyzés:

  1. Üdv a bloggerek közt!Meglátod, mindenképp megéri blogot vezetni!A kenyered ggyönyörű,mesés:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett a kenyered. A bloggerkedésbe meg majd belejössz, én is 2010 februárjában kezdtem, semmit nem tudtam, a gyerekeim segítettek, fokozatosan tanultam meg, mikor mit kell csinálni.Addig fényképezni sem tudtam. Ezzel te is így leszel.
    Gyönyörű a fejléced, mindent imádok, ami szerepel rajta.
    Annyi még a közös bennünk, hogy én is most szokom a vidéki életet, csak itt Magyarországon, most vagyunk félig költözőben Budapestről, egy órányira a várostól,egy faluba költözünk, mennyivel klasszabb, nyugodtabb élet van itt, mint egy városban. Élvezem nagyon. Figyelni fogom a blogodat, a receptjeidet és majd sokat beszélgetünk:-)))))

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Irigyellek a vidéki életért. Mi is tervezzük. A kenyered meg gyönyörű.

    VálaszTörlés