Ennyit kell aludni

2011. október 11., kedd

Tönkölybúzás kenyér

Régóta szemezgetek a tönkölyliszttel, de nem mertem nekivágni a kenyérsütésnek, mert nem tudtam hogyan viselkedik dagasztás közben, mennyi folyadékot vesz fel és ilyesmik.Most már tudom nem kellett volna aggódnom, mert nagyon jól kezelhető, még az ilyen kezdő kenyérsütők számára is, mint én.
Hozzávalók:
2,8-3  dl víz
2 kanál olaj
1 kanál ecet
35 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
2 kiskanál só
2 kiskanál barnacukor
1 kiskanál őrölt kömény
zabpehely,lenmag,szezámmag,napraforgómag tetszés szerinti mennyiségben
2,5 dkg élesztő
Mindent beletettem a kenyérsütő gépembe, megdagasztattam,kivettem, megkelesztettem,formáztam,és egy kalácssütő formába helyeztem.Még egyszer kelesztettem, bevagdostam a tetejét, megpermeteztem egy kis vízzel, majd az egészet egy nagy sütőzacskóba tettem.Meglyuggattam a tetejét, majd 200 fokos sütőben 45 percig sütöttem.
Egy nagyon finom, tömör kenyér lett a végeredmény, amit mindenkinek csak ajánlani tudok.Főleg a fogyókúrázóknak nagyon jó, mert 2 kis szeletnél nem lehet többet megenni, annyira laktató.
Később fotót is mellékelek hozzá, most nincs kéznél a gépem.

2 megjegyzés:

  1. Judit, nem elírás a víz mennyiség? Még soha nem használtam tönköly lisztet, ezek szerint nem kell félni tőle. Oké!! Jó magas szép kenyered lett:)

    VálaszTörlés
  2. Tücsi igazad van, ez így túl sok 2,8-3 deci vizet kell tenni hozzá.Köszönöm az észrevételt.

    VálaszTörlés