Ennyit kell aludni

2012. március 4., vasárnap

Sajtos póréhagyma krémleves




Még soha nem használtam póré hagymát, így ideje volt kipróbálnom.Vettem egy szép példányt,hazavittem, és csak nézegettem, mit is készítsek belőle.Az internet aztán a segítségemre sietett és a sok recept közül az Edó póré hagyma krémlevesére esett a választásom, amit kissé módosítottam.
Hozzávalók:
1 jó nagy szál póré hagyma,10-2 cikk fokhagyma,1 kisebb krumpli,olaj, só, bors,tejszín,három kocka krémsajt.
A póréhagymának a zöld szárát, valamint a kemény fejrészét levágtam, a többi részét nagyon alaposan megmostam,. majd 1 centis karikákra vágtam.Az fokhagymát apróra vágtam, a krumplit hámozás után kis kockákra daraboltam. Felhevítettem az olajat, beletettem a karikára vágott pórét és a fokhagymát és megdinszteltem, beletettem a krumplit is, felöntöttem vízzel, sóztam, borsóztam, majd puhára főztem. Amikor megpuhult, hozzáöntöttem a tejszínt beletettem a kockasajtot,és botmixerrel pürésítettem.
Pirított barna kenyérrel tálaltam.

5 megjegyzés:

  1. Finomat főztél. Gondolom ezentúl máskor is fogod a póréhagymát használni. A zöld szárat miért nem használtad fel? Ha megnézed legutolsó bejegyzésemet,
    http://eshobbychef.blogspot.com/2012/03/veres-hurka-lila-hagymas-szalonnas.html
    akkor láthatod, hogy az is felhasználásra került.
    Legközelebb nyugodtan használd, persze csak akkor, ha szép zöld.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy ismét láthattam, olvashattam egy újabb bejegyzésedet. A levesed guszta, szépen tálaltad, finom lehetett. A póréhagyma zöld szárát én is fel szoktam használni, szinte egészen a csücskéig :)

    VálaszTörlés
  3. Finom a levesed. Én is szoktam készíteni, de én is felhasználom a póréhagyma zöldjét, persze ha friss.

    VálaszTörlés