Ennyit kell aludni

2011. április 27., szerda

Sajtos rúdak

Nem szoktam nagy sütés-főzésbe bocsátkozni Húsvétkor, mert általában nem vagyunk itthon.Húsvét vasárnapján Anyósoméknál ebédelünk, hétfőn pedig Ők jönnek hozzánk, de semmi különös étellel nem készülünk. A bárányt a család nagy része nem szereti, úgyhogy nálunk marad a bevált csirke meg disznóhús.
Általában grillezni szoktunk nálunk az udvaron,ilyenkor egy kis süteménnyel készülök, de nem sokkal, mert nincs kinek.Az idén még az a pár süteményem sem sikerült úgy ahogy kellett volna.Nem tudom az okát,de semmi nem jött össze.A kalácsom túlkelt, a macaron próbálkozásom pedig egy furcsa habcsók formába fulladt.Az íze mindkettőnek isteni volt, de kinézetre,hát vitték volna a pálmát a ''ronda, de finom'' kategóriában. Azért csak sikerült készítenem két áramkimaradás között valamiket.Jaj, nem is említettem, ez volt a hab a tortán. Amikor a legjobban kellett volna, nem volt áram.Na mindegy valahogy csak összejött egy sajtos rúd, ami igazából perecnek indult, de ez lett belőle.A receptet NoSalty-tól vettem kölcsön, annyit változtattam, hogy szódapor helyett sütőport és füstölt sajtot használtam.
Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 13 dkg reszelt sajt
  • 15 dkg margarin
  • 1 tojássárgája
  • 85 g 20 %-os tejföl
  • 1,5 tk só
  • 1 kk sütőpor
  • A tetejére:
  • 1 tojás
  • 5 dkg reszelt sajt
A vajat elmorzsoltam a sütőporos, sós liszttel, majd minden hozzávalót beletettem,és jól kidolgoztam.Fóliába csomagolva hűtőbe tettem egy fél órára.Lisztezett deszkára borítottam, kinyújtottam megkentem a felvert tojással, megszórtam sajttal, egy kicsit bele is nyomkodtam, és derelyevágóval kis rudacskákra vágtam.200 fokos sütőben 15 perc alatt készre sütöttem.
Isteni finom lett a füstölt sajttól.Lesz még ennek folytatása.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta kis sütik ! Van egy pár sós receptem, de ezzel bővül kifogom próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Szívesen ennék most párat :)

    VálaszTörlés
  3. Én is készítettem sósrudat, a sós mindig jól jön.

    VálaszTörlés