Ennyit kell aludni

2011. szeptember 6., kedd

Paradicsomleves és tökfőzelék






A paradicsomlevest nem igazán szeretem, de ezt a változatot bármikor megenném.Készítettem egy vékony rántást egy kis olajból és lisztből, feltöltöttem friss paradicsomlével.Ami különleges volt az a fűszerezés volt.A szokásos hagyma, zellerlevél, cukor helyett bazsalikomot, fokhagymát és feketeborsot, valamint egy kis só adtam hozzá, majd készre főztem.Tálaláskor fokhagymás-sajtos pirítóst és bazsalikomlevelet adtam hozzá.




A tökfőzeléket mindketten imádjuk a férjemmel.A tököt legyalultam, lesóztam és állni hagytam.Közben apróra vágtam egy vöröshagymát, kevés olajon megdinszteltem.Hozzáadtam a kinyomkodott tököt,friss kaprot adtam hozzá, és összefőztem.Mikor megpuhult főzőtejszínt tettem bele, még egyet forraltam rajta, és kész volt.Tükörtojással és friss kenyérrel tálaltam.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat főztél a családnak ! Tökfőzeléket már én is szívesen ennék, régen csináltam!

    VálaszTörlés
  2. A két kedvencemet főzted :))

    VálaszTörlés