Ennyit kell aludni

2011. december 11., vasárnap

Kolbászos-hagymás pogácsa



Először is köszöntöm blogom új olvasóját, Gabriellát.


Nálunk ha sütemény készítésről van szó, akkor két táborra oszlik a család.A férfiak a sóst, én inkább az édes sütiket szeretem.Mivel ők vannak többségben, az okos enged politikáját követve sós valami készül.Ez a pogácsa is így készült a tegnap.Az alap recept a fokhagymás pogácsánál megtalálható, csak itt fokhagyma helyett kolbász meg hagyma került bele, meg felvett még vagy 10 dkg lisztet.
Mindent betettem a kenyérsütő gépbe, majd amíg végezte a dolgát, addig megpucoltam egy jó nagy fej vöröshagymát, apróra vágtam, megdinszteltem egy kis olajon, majd beleaprítottam egy szál cérnakolbászt.
Egy kicsit pirítottam így együtt, majd hozzáadtam a tésztához.Mikor megkelt a tészta, kézzel egy kissé kilapítottam, meghajtogattam, majd még egyszer kilapítottam úgy 1,5-2 cm vastagra. Egy pohárral kiszúrtam a pogácsákat, majd lekentem a tetejüket 1 tojás sárgájával, és meghintettem reszelt füstölt sajttal, majd ment a 220 fokos sütőbe 16-18 percre.

3 megjegyzés:

  1. Ilyenekre a férjem is jobban mosolyog:))

    VálaszTörlés
  2. Guszta, nagyon finom lehet a fűszeres alapanyagoktól! Ez egy sörkorcsolyának is beillik! De a napokban magadnak is kedvezzél egy kicsikét!

    VálaszTörlés
  3. Naa, nálunk is a férfiak erre hajtanak.Mondják is: nem mindig csak az az édesség.Ahogy Éva írta, most te következel. Guszta a pogácsád és egyszerű,a vöröshagyma jó ötlet, mert a fiam fokhagyma mániájától már kész vagyok.:((

    VálaszTörlés